uwens<

Zweden
Nederland-Uitheester

Vissen Nederland / Uitheester Juni-2018

Op zondag om 10uur vertrokken voor visuitstap waarbij we deels op witvis met de feeder en deels op snoek met kunstaas zullen vissen. Na een stop om te eten komen we omstreeks 15 uur aan in Uitgeest aan de B&B ” In de wolken”. We mogen er ons gerief plaatsen en vertrekken dan op verkenning naar visplaatsen. We vinden achtereenvolgens de Nauerase vaart in Westzaan; het Noordzeekanaal en de rivier de Zaan  in Zaanstad en het Noord-Hollandkanaal in Akersloot. Ondertussen zijn we ook het poldergebied Krommenie voorbijgereden.
Maar overal was er wel viswater te zien, alleen soms moeilijk bereikbaar.
Moesten trouwens eerst naar de hengelsportzaak gegaan zijn, dan waren we beter op de hoogte geweest. Niet te vergeten dus voor een volgende trip.
Ook te veranderen, vissen van bij daglicht en dan gaan eten en terug vissen tegen de avond aan. Nu misten we zowat de beste uren vanwege ontbijt en maaltijden.
 ’s Avonds gaan we eten in Grieks restaurant Olympia in Heemskerk.

Nauwernasservaart / Noorzeekanaal

Maandag 4 juni 2018

We beslissen om te gaan feederen in de Nauerasevaart in Westzaan. Na het ontbijt zijn we tegen 10uur klaar om te vissen. We visten van 10u-19u.

Eerst gevangen met vleeswormen, daarna met pieren die veel grotere brasem opleveren, zelfs enkele mooie bruine exemplaren. Frans heeft 51 vissen: veel bleien en een 3-tal bruine brasems (± 2kg), Pascal: 31 vissen: weinig bleien, vooral gewone brasem en 2 bruine exemplaren van  ± 2kg

Dinsdag 5 juni 2018

We kiezen voor de Noord-Hollandse vaart in Akersloot (Geesterweg). Zeer drukke weg achter ons en ook aan de overzijde van het kanaal. Niet zo gezellig vissen als gisteren.

Frans: 33 vissen, 7 bruine brasems / Pascal: 32 vissen en 8 bruine.  Verder kleine brasem/blei en baarsjes

In begin met pieren, vanaf de middag vooral met casters gevangen.

Woensdag 6 juni 2018

’s morgens vroeg om 6u. 15 naar de Woudploder / Krommenie om met kunstaas op snoek te vissen.

Geen enkele beet, noch volger gehad. Geen beweging te zien op het water.
Was trouwens veel te warm, + 27 graden.
Om 9uur na het ontbijt beslist om te gaan vissen naar Nauerase vaart. Om 10u.30 begonnen tot 19u.

Frans: 17 brasems (8 bruine) Pascal: 18 brasems (4 kanjers, 6 bruine en 8 kleinere) en 1 paling.

Op de vaart probeerde Pascal nog eens met de spinner, na 1/2uur geen beet maar vastgeraakt…

Donderdag 7 juni 2018

Woudpolder: geen snoekje te vangen, veel te heet (27°). Frans begint op karper in de kruising van 2 sloten. Een ideale plek om met de pen te vissen, mijn feeder was in die omstandigheden, diepte +- 40cm waar ik viste niet ideaal !
Toch 8 karpers gevangen: 3 grote en 5 kleinere.
Pascal begint op het meertje bij de boerderij op witvis: 1 grote brasem, 1 kleinere en 5-tal voorns.

De polder sluit aan op het Uitgeestermeer. Overal in het slootje zag je wel karper/s  rond kruisen.

Vrijdag 8 juni 2018

’s morgens tot 11u.30 in de Kluit gevist, een visvijver met vooral karper in Uitgeest-dorp. Pascal eerst nog efkens op snoek geprobeerd, maar geen beet. Frans: 4 bliekskes, Pascal: 2 bliekskes en 1 brasem.

In de namiddag na bezoek aan hengelsportzaak in Heemskerk en na babbel met verkoper naar
Uitgeestermeer vertrokken.
Frans: 16 vissen, Pascal: 22 vissen waarvan 9 prachtige bruine exemplaren en 1 grote paling

B&B In de wolken Uitgeester

Copyright © 2006 Noyelle Frans. Alle rechten voorbehouden.